Deli in natisni

color #000000
color #000000

11.1.2019

Katera živila lahko uživamo pri LCHF?


 

  1. Meso (lahko jeste tudi mastno meso in tudi kožo pri perutnini), razen mesnin s sladkorjem in nitriti (npr. mortadela, poli salama).Od mesa lahko uživamo: govedino, svinjino, divjačino, perutnino (piščanec, puran, raca, goska), ribe sladkovodne in morske (losos, tuna, postrv, skuša, brancin, orada, …), školjke in ostale morske sadeže.
  2. Mlečni izdelki (najboljše polnomastni): KEFIR, sladka smetana (nesladkana), kisla smetana, smetana za kuhanje, polnomastni siri z majhno vsebnostjo ogljikovih hidratov (ementalec, gavda, feta, mocarela, brie, gorgonzola, parmezan), rikota, maskarpone, skuta, mleko, grški in navadni jogurt, beljakovine v prahu slajene s stevijo.
  3. Zelenjava: olive, bučke, paprika, paradižnik, špinača, brokoli, cvetača, zelje, ohrovt, stročji fižol, vsa zelena solata, kitajsko zelje, šparglji, jajčevci, korenček, gobe, kumare, avokado, čebula, česen.
  4. Sadje – limone, grenivke in jagodičevje, ker ostalo sadje vsebuje preveč fruktoze/sadnega sladkorja. Med jagodičevje spada: jagode, borovnice, maline, robide, ribez, brusnice.
  5. Olja/masla - olja morajo biti hladno stiskana. Uživamo lahko: navadno maslo, svinjsko mast, olivno olje, sezamovo olje/tahini, kokosovo olje/maslo, konopljino olje, mandljevo olje/maslo, laneno olje, arašidovo olje/maslo, majoneza (brez dodanega sladkorja).
  6. Oreščki in semena: lanena, sezamova,sončnična, konopljina, chia, makadamija (veliko maščob in malo ogljikovih hidratov), mandlji, arašidi, lešniki, ...
  7. Moke, ki ne vsebujejo žitaric: konopljina moka, kokosova moka, mandljeva moka, visokovlakninska moka, arašidova moka.
  8. Naravna sladila: sukrin, stevia, ksilitol/brezovo sladilo.
  9. Veliko jajc – kuhana, pečena, stepena, …
  10. Vse vrste začimb in zelišč.
  11. Ostalo: psilium ali indijski trpotec, …  

Občasno se lahko pregrešimo z:

  • Alkoholom: suho rdeče ali belo vino, viski, brandy, vodko in vse vrste koktajlov brez sladkorja.
  • Temno čokolado z vsaj 70% kakava.


 

Kaj lahko pijemo:

  • Vodo (navadno ali mineralno)
  • Kavo (sladkano s sukrinom ali stevijo, lahko ji dodate stepeno smetano, mleko)
  • Čaj (zeleni, črni, sadni, zeliščni – brez sladkorja ali slajen s sukrinom, stevijo)
  • Limonado

Katera živila NE smemo uživati 

(vsa živila, ki vsebujejo velike količine ogljikovih hidratov/sladkorja):

  • vse žitarice, moke, zdrobovi, kaše, kosmiči iz žitaric (ajda, oves, proso, pira, pšenica, rž, ječmen, kamut, koruza) in izdelki iz njih (kruh, njoki, testenine),
  • vsa škrobna živila: krompir, pomfri, čips, grah, korenček, fižol (razen stročji), riž,
  • suho in sveže sadje (razen jagodičevje),
  • trsni sladkor, med, ostala naravna sladila,
  • vseh sladic, sladkarij, čokolad, peciva, sladoleda, sadnih jogurtov, marmelad, ki vsebujejo sladkor,
  • desertna vina, sadni sokovi, gazirane pijače, energijske pijače, pivo,
  • konzervirana hrana,vse vrste margarin in predelana olja (npr. rastlinsko, sončnično,…).


 

Avtor prispevka: Društvo LCHF Slovenija


 

Preberite: Kaj je LCHF?