Deli in natisni

color #000000
color #000000

Prebava malčkov in uvajanje goste hrane, 2. del

V prejšnjem članku, ki se je ravno tako osredotočal na prebavo malčkov po uvedbi goste hrane, sem zapisala, da je zelo pomembno, da otrok zaužije dovolj dodatne tekočine. In sicer v obliki vode ali nesladkanih napitkov.


 

Poleg vnosa dovolj tekočine pa moramo biti pozorni tudi na to, da je hrana, ki jo ponujamo otroku, bogata z vlakninami in kvalitetnimi maščobami.

Zakaj maščobe? Ker...
• z vnosom le teh zagotovimo, da se v maščobah topni vitamini uspešno absorbirajo v malčkovo telo,
 • z dodajanjem maščob dvignemo energijsko vrednost obrokov,
 • izboljšamo jedi okus in vonj,
 • z maščobami poskrbimo za zdrav razvoj možganov in vida,
 • spodbujajo prebavo in skrbijo za zdravo črevesno floro. 

Prehrana malčkov naj bo tako bogata z nenasičenimi maščobnimi kislinami omega 3 in omega 6. V kar največji meri pa se izogibajmo nasičenim maščobam, ki jih najdemo v predelanih živilih.

Kvalitetne nenasičene maščobe v prehrani malčkov predstavljajo avokado, kostna juha (piščančja, goveja, ribja...), polnomastni mlečni izdelki in mleko (po 9. mesecu), jajca, mastne ribe in kvalitetna olja. 

Pri nakupu olj bodite pozorni, da so le ta hladno stiskana in 100%. Odlična izbira so kokosovo olje, ekstra deviško olivno olje ter maslo pašne reje.


 

Maščobe v obrok dodajte na koncu, tik preden jo postrežete malčku. Le tako se bodo ohranili vsi potrebni minerali in vitamini.

Če otrok slabše pridobiva na teži, količino maščob povečajte. In sicer maslo ali izbrano olje dodajte v vsak obrok po 1-2 čajni žlički. V sadne in mlečne obroke lahko dodate malo kokosovega olja ali navadnega masla, tudi orehovo olje.

Za pripravo jedi (pečenje, kuhanje) so najbolj primerni ghee maslo, kokosovo in olivno olje. Sploh za olivno olje pravijo, da naj bi vsebovalo podobno razmerje omega 3 in omega 6 nenasičenih maščobnih kislin kakor ga najdemo v materinem mleku. Poleg tega je olivno olje lahko prebavljivo, spodbuja gibanje črevesja, preprečuje zaprtje ter kolike.

Še posebej pa je pomembno, da na jedilnik večkrat uvrstimo bolj mastne ribe, kot so losos, postrv in sardine. S slednjimi zadostimo potrebam telesa po omega 3 nenasičenih maščobnih kislinah, saj nam le teh največkrat primanjkuje.

Zato vam tokrat Gurmanček Gal v preizkušanje ponuja idejo za obrok z lososom, ki je izjemno bogat ravno z nenasičenimi maščobnimi kislinami omega 3. 

Za Morsko rižoto potrebujete:

• 2 pesti koromača (100g)
• 1 jedilno žlico dmBio okroglozrnatega riža
• mali file lososa (50g)
• 200ml vode
• 1 čajno žlico 100%, hladno stiskanega dmBio olivnega olja
 

 

Koromač narežite na majhne koščke in ga skupaj z rižem kuhajte 20 minut v 200ml vode. Nato dodajte file lososa, ki ste mu odstranili kožo in kuhajte še 7 minut. Sestavine pretlačite z vilico in dodajte čajno žlico 100%, hladno stiskanega olivnega olja. Postrezite primerno ohlajeno.
 

Pa dober tek!