Deli in natisni

color #000000
color #000000

Zakaj je pomembno, da je uvajanje goste prehrane zdravo?

Prva tri leta otrokovega življenja so ključna, saj v tem obdobju poskrbimo za zdravo rast in razvoj naših otrok. Zdravo uvajanje goste prehrane tako postavi trdne temelje za zdravje ne le v obdobju detinstva, ampak zagotovi, da bodo naši malčki zdravi v otroštvu, mladosti, odrasli dobi in na stara leta.
 


 


Z zdravim uvajanjem goste prehrane bomo tudi pripomogli, da bo otrok razvil zdrav odnos do hrane, ki bo vključevala celoten spekter sestavin iz prehranske piramide.
Je pa uvajanje goste prehrane priložnost za celotno družino, da obnovi svoj jedilnik, ga popestri z novimi, raznolikimi in uravnoteženimi sestavinami. Da priprava obrokov ponovno postane čas, preživet v družbi najdražjih, ki z ljubeznijo do zdrave prehrane skupaj ustvarjajo in spoznavajo nove okuse in sestavine.
 

 


Kaj pomeni zdravo uvajanje goste prehrane? 


 

  • 🌿Da sledimo otroku in njegovi pripravljenosti za gosto hrano.
  • 🌿Da z uvajanjem goste prehrane začnemo, ko otrok pokaže znake, da je pripravljen. Namreč, če z uvajanjem goste hrane prehitevamo, tvegamo, da bo otrok zaradi nezmožnosti absorpcije vitaminov in mineralov, slabokrven, poleg tega pa naj bi prezgodnje uvajanje goste hrane vodilo k debelosti v zgodnjem otroštvu.
  • 🌿Da vsaj v prvem letu starosti, v otrokovo prehrano ne dodajamo soli, sladkorja ter ne uporabljamo predelanih živil, ki vsebujejo konzervanse, ojačevalce okusa in barvila.
  • 🌿Da otroku ponudimo raznoliko in uravnoteženo prehrano, ki naj vsebuje vse sestavine iz prehranske piramide, saj bomo le tako dosegli, da bo otrok dobil vse potrebne vitamine in minerale. Pestra in uravnotežena prehrana je namreč ključna za dobro kri in počutje naših malčkov.Da uporabljamo sezonske, lokalne (po možnosti domače) sestavine. V kolikor ni mogoča uporaba domačih sestavin je prav, da se poslužimo izdelkov, ki so organski in izvirajo iz ekološke pridelave, kar pomeni, da ne vsebujejo pesticidov, gensko spremenjenih organizmov ter so brez dodanih barvil, umetnih arom in konzervansov.
  • 🌿Da otroka postopoma uvajamo v svet goste prehrane in ga počasi spoznavamo z raznolikimi okusi in teksturami živil. Najbolje je začeti z živili, ki vsebujejo večjo količino železa.
  • 🌿Da znamo prisluhniti potrebam našega malčka in prehrano prilagodimo otroku, kar pomeni, da moramo poznati učinek posameznega živila. Da vemo, da določena živila zapirajo ( kot sta na primer banana in riž), določena pa pospešujejo prebavo (proso, hruška, breskve, slive...). Ter da hrano kombiniramo tako, da zagotovimo vnos vseh potrebnih mineralov in vitaminov.

Kakšna je naloga staršev? 


 

Hrana predstavlja pomemben del našega življenja, poleg telesne aktivnosti pa je ena izmed pomembnejših dejavnikov za zdravje otrok in odraslih. Zato je naloga nas kot staršev, da otrokom zagotovimo zdravo prehrano ter da otroke hkrati naučimo pomena zdrave prehrane ter kaj jo definira. Namreč, ko hranimo naše otroke, jih hranimo za celo življenje. Že zdaj jim oblikujemo zdravje če 50 let in ravno zato je pomembno zdravo uvajanje goste prehrane.
 

Primer zdravega, okusnega in uravnoteženega obroka je tudi ajdova kaša z jabolkom in suhimi brusnicami, ki je primerna že od dopolnjenega šestega meseca starosti.
Ajdo priporočajo za boljši krvni obtok in boj proti raku. Je hranilno zelo bogato žito, saj vsebuje veliko flavonoidov, ki delujejo protivnetno in probiotično. Ajda pozitivno vpliva na imunski sistem, je antioksidant, bogat z tiaminom, riboflavinom ter drugimi vitamini skupine B.
 

Poleg tega vsebuje železo, cink, magnezij, fosfor in selen. Ker ne vsebuje glutena, ajdo lahko v malčkovo prehrano uvedete med prvimi žiti, primerna pa je tudi za osebe s celiakijo. Kakor ajda, tudi jabolko zaradi vsebnosti flavonoidov, deluje antioksidantno. Pozitiven učinek na telo pa imajo tudi brusnice, ki vsebujejo zelo veliko vitaminov A, B in C. So vir kalija in magnezija ter so naravni antibiotik.
 


 

Ajdova kaša s suhimi brusnicami

Za 200g obroka potrebujete:
• 1 zvrhano čajno žlico dmBio suhih brusnic (nežveplane, sladkane z jabolčnim sokom)
• 1 jedilno žlico dmBio ajdove kaše
• 1 srednje veliko jabolko (150g)
• 250ml vode
• ščepec cimeta
V 250ml vode dodajte brusnice, olupljeno in narezano jabolko ter ajdovo kašo. Kuhajte 15 minut, nato vse sestavine pustite pokrite še 5 minut, da se kaša napoji in zmehča. Za najmlajše lahko sestavine pretlačite ali spasirate. Dodajte še ščepec cimeta in postrezite.
 


 

Avtor prispevka: Lara Bevk ustvarjalka bloga Gurmanček Gal