Deli in natisni

color #000000
color #000000

10.5.2019

Živeti v trenutku

Osredotočenost na eno samo stvar ni tako preprosta, kot se zdi. Predstavljamo vam vaje za koncentracijo tako v službi kot prostem času.


 

Za nekaj minut ne mislite na nič. Meditacija poveča zmožnost koncentracije.
Da bi lahko bili popolnoma pri stvari, ne smemo misliti na nič drugega. Ne smemo delati nič drugega in ne smemo pustiti, da nas kdo zmoti. A ravno to se dandanes zdi skoraj nemogoče.

Nasveti za boljšo koncentracijo 

Boljša pozornost na delovnem mestu

Predvsem v službi je koncentracija izrednega pomena. Pozornost, s tem pa tudi dobro voljo, izboljšuje sončna svetloba. Če je na delovnem mestu nimate ravno veliko, poskrbite za dobro osvetlitev. Večkrat prezračite pisarno, pazite na pravilno držo pri sedenju in redno delajte premore.

Za koncentracijo je pomemben tudi zdrav spanec

Med najbolj moteče dejavnike koncentracije spadata utrujenost in dolgčas. Strokovnjaki priporočajo vsaj sedem ur spanca, a vsak človek je drugačen. Pomembno je, da najdemo pravi ritem zase.

S pravo hrano do boljše koncentracije

Pozornost je odvisna tudi od ravni krvnega sladkorja. Povišamo jo lahko s sadjem, zelenjavo, polnozrnatimi žiti, jajci, oreščki, ribami in pustim mesom. Na visokem nivoju tako ostane tudi koncentracija, še bolje pa je, da poleg zdrave hrane v življenje vnesemo tudi redno vadbo.


 

Majhni triki s trajnim učinkom

Za treniranje spomina in dolgoročno povečanje pozornosti se priporoča, da se na pamet naučimo kakšno pesem. Dovolj bodo že štiri vrstice na dan.
Mimogrede lahko tudi meditiramo. Nekaj minut nič ne delamo in nič ne rečemo, ob tem pa se osredotočamo na določeno točko v prostoru. Če se tri minute koncentriramo na to točko in ob tem ne mislimo na popolnoma nič, je to pravzaprav neke vrste meditacija.
Lahko si pomagamo tudi z akupunkturo: ušesne mečice masiramo s palcem in kazalcem in jih večkrat malo potegnemo. Lahko bi tudi rekli, da se povlečemo za ušesa in si ukažemo: koncentriraj se že enkrat!

Boljša volja, višja zmožnost koncentracije

Stalni moteči dejavniki, kot so prihajajoča elektronska pošta, sporočila na telefonu in klici, slabo vplivajo na pozornost in na trenutne misli ter sprožijo nove. Istočasno mislimo na preteklost in prihodnost ter delamo več različnih stvari hkrati. Vseeno prakticiramo »multitasking«, čeprav vemo, da pravzaprav ni mogoč.

Razlogi za težave s koncentracijo

Za pomanjkanje koncentracije obstaja veliko razlogov. Med njimi so nihanje ravni krvnega sladkorja, motnje prekrvavitve v možganih, demenca, motnje ščitnice, nevrološke ali psihološke bolezni, ki lahko trajanje pozornosti bistveno skrajšajo. Tako kot uživanje drog ali alkohola.
Pogosto nas od pozornosti odvračajo tudi vsakodnevne skrbi, stres pa tako ali tako velja za specialista na področju motenj pozornosti.

Dobra volja je najbolja

Boljše volje smo, bolj se lahko koncentriramo na eno stvar. Tudi to je ena izmed zmožnosti, ki jo potrebujemo, da se sprostimo ali dejansko preberemo knjigo, namesto da bi jo samo prelistali.