Deli in natisni

color #000000
color #000000

9.3.2017

Potenje - nujno zlo

Toda zakaj se nekateri potijo bolj in drugi manj? Zakaj je pri nekaterih neprijeten vonj bolj izrazit, pri drugih pa ga skoraj ne zaznamo? 

Majhna, vendar opazna razlika 

Pot ni enak potu. Ko se potimo, da naše telo vzdržuje enako temperaturo, so na delu znojnice. Pot, ki ga proizvajajo znojnice, je praktično brez vonja. Šele ko kožne bakterije začnejo z razkrajanjem potu, se razvije naš individualni telesni vonj. Ženske imajo običajno rahlo kisel,  moški pa oster in jedek vonj. Zakaj? Ker se kožne bakterije razlikujejo glede na spol.


 

Moč genov 

Ne privlačijo se samo nasprotja. Osebe z istim poreklom zaradi svoje genetike podobno dišijo, saj jim ta specifičen telesni vonj omogoča, da se ponovno najdejo in nadaljujejo „vrsto“. Moški in ženske imajo drugačen vonj. Kar je tudi prav. Če nam moški ali ženska ne diši oz. ne moremo prenašati vonja njegovega ali njenega potu, obstaja zelo velika verjetnost, da nima pravega genetskega zapisa, da bi imeli z njim oziroma njo zdrave potomce. Ko hormoni uidejo z vajeti. Ko med puberteto, nosečnostjo in menopavzo nivo hormonov ves čas niha, se spreminja tudi vzorec potenja.

V boj proti prekomernemu potenju! 

Predstavljamo vam nekaj trikov, s katerimi lahko preprečite prekomerno potenje in neprijeten vonj:

  • Umivajte se s pH nevtralnim gelom za tuširanje, ki odstrani neprijeten vonj in zmanjša število kožnih bakterij, ki razkrajajo pot.
  • Deodorant z aluminijevo soljo zavira potenje in vas tako ščiti pred mokroto in neprijetnim vonjem.
  • Roll on ali sprej – deodorant ohranja vaše pazduhe suhe in poskrbi za svež vonj tudi v stresnih trenutkih.
  • V vročih poletnih dneh se odločite za široka, zračna oblačila iz bombaža ali lana. Če želite obleči bolj oprijeta oblačila, jih lahko zaščitite z blazinicami za pod pazduho.
  • Pobrijte dlačice pod pazduhami, saj tako otežite delo kožnih bakterij, ki razkrajajo pot.
  • Bodite športno aktivni, saj se bo vaš organizem naučil proizvajati pot ob večjih obremenitvah in se ne boste začeli potiti že ob majhnih naporih.
  • Z različnimi sprostitvenimi tehnikami poskrbite, da boste bolj čustveno umirjeni in redkeje pod stresom.